Köp och Leveransvillkor

Frakt och returer

Vi gör alltid vårt bästa med att försöka tillhandahålla väldigt bra service och snabba leveranser. Vi använder oss av DHL för bästa service.

DHL Ombud

Paketet skickas till ditt närmsta utlämningsställe (vanligtvis en matbutik, spelbod eller liknande). Du blir sedan aviserad via SMS var paketet ligger och hur du hämtar ut det. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14dagar. Löser du inte ut ditt paket inom denna tiden är vi tvungna att debitera dig 249kr för för att täcka frakt, returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen. Glöm inte att ditt paket är personligt och du måste därför legitimera dig för att hämta ut ditt paket.

Ditt paket skickas per automatik till ditt närmsta DHL utlämningsställe. Vi har ingen möjlighet att ändra och/eller flytta paket efter de har blivit skickade.

DHL Företagspaket/Hemleverans

DHL paket är tänkt till företag och privatpersoner. Företagspaket skickas utan avisering och då måste ni vara tillgängliga att ta emot paketet vid leverans. Hemleverans levereras direkt till dörren, DHL kontaktar er och där efter bestämmer ni den tid som passar för utlämning av paketet under dagtid/kvällstid. Det krävs att man är på plats och kan ta emot det. Finns det synliga skador på godset måste du anmäla detta till transportören när du tar emot godset. 

Vid utebliven leverans av sändningen och paketet går i retur till oss debiterar vi 649:- för för att täcka frakt, terminalhyra, returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen. 

Vid val av hemleverans kan det förekomma avvikande transporttider även kallat turdagar på vissa orter med säsongs- och volymvariationer vilket innebär att alla orter i Sverige inte har daglig hemleverans.

Leveranstid

Leveranstiden för produkter som finns i lager är mellan 1 och 3 arbetsdagar. Leveranstid som uppges på hemsidan är alltid beräknad på arbetsdagar och första arbetsdagen är dagen efter du gjort din order.

Alla beställningsvaror kommer att skickas direkt de inkommer till oss, vid lång leveranstid kommer det att meddelas vid köpet.

Retur

Skulle en retur vilja göras ber vi er att göra en returansökan på vår hemsida. Du hittar det genom att logga in på ditt konto. Du står själv för returfrakten vid öppet köp. 

Ni bestämmer själv om ni vill skicka med Posten, DB Schenker eller DHL. Tänk på att det är kunden som ansvarar för paketet tills det anländer till oss.

Finns det synliga skador på godset måste du anmäla detta till transportören när du tar emot godset. 

Saknad leverans

Tyvärr händer det ibland att paket kommer på villovägar hos vår speditör.

När ditt paket skickas från oss skickar vi även ut ett mail med en spårningslänk där du kan följa ditt paket. Skulle du inte fått ditt paket inom några vardagar kan du ringa till oss så att vi kan göra en sökning hos DHL.

Om DHL inte lyckas hitta det saknade paketet inom 30 dagar har du därefter rätt att anse det som förlorat och vi ersätter dig då med nya varor.

Priser

Alla våra priser på hemsidan är angivna i Svenska kronor och inklusive svensk moms (25%).

Pris för frakt tillkommer på alla beställningar.

Alla beställningar på hemsidan måste göras av personer över 18 år eller med målsmans tillstånd.

Walley Checkout Privatkunder

I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.

Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här: 

Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Walley Checkout Företagskunder

I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själva vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.

Faktura eller delbetalning innebär att du får levererat varorna innan du betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura som skickas till företaget. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här:

Allmänna villkor för faktura

På my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.

Har du faktura eller betalningsfrågor vänligen kontakta Walley på tel: 010 161 01 00

Distansavtalslagen

När du köper en vara eller en tjänst på distans eller vid hemförsäljning har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige.

Konto

I samband med ditt köp hos oss skapas ett konto som är knutet till din epost. Du får ett lösenord skickat till din epost när köpet är genomfört.

När du loggar in på ditt konto kan du enkelt följa din köphistorik hos oss.

Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till någon.

Retur

Vi erbjuder 14 dagars öppet köp för alla våra privatkunder. Öppet köp eller returrätt gäller ej för företagskunder.

Detta innebär att allt ni handlar på vår hemsida, kan ni i lugn och ro prova hemma. Skulle ni inte vara nöjda med produkten, är det bara att kontakta oss, fylla i returansökan som ni hittar på vår hemsida i inloggat läge och skicka tillbaka varorna inom 14 dagar. Vi godkänner inte returer som görs efter dessa 14 dagar.

Vi betalar tillbaka hela summan, inkl eventuell frakt och fakturaavgift, du betalar bara returkostnaden själv.

Viktigt att tänka på:

-Samtliga produkter ska ligga kompletta i sin originalförpackning.

- Ingen tejp och inga fraktetiketter får fästas på originalförpackningen, utan endast på ytteremballage. Om dessa kriterier inte uppfylls, eller vid skadad originalförpackning eller om originalförpackningen saknas görs ingen återbetalning eller kreditering. Observera att om du mottager en trasig låda vid leverans vänligen kontakta vår kundtjänst innan retur av ångrat köp görs.

-Varor som är skadade eller har blivit defekta pga oaktsamhet kommer inte att krediteras.

-Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Reklamation

Har du mottagit fel produkt? Fått en transportskadad eller defekt vara? Vi beklagar verkligen detta! Kontakta vår kundtjänst omgående, info@husel.se så hjälper vi dig ställa allt tillrätta! För att kunna genomföra reklamationen kommer vi med största sannolikhet att be dig maila foton till oss på det som är skadat eller trasigt. Skicka inte tillbaka något till oss utan att du kontaktat oss så vi kan hjälpa dig ersätta din felaktiga/trasiga vara! Skickar du tillbaka utan att kontaktat oss så ersätter vi dig inte för kostnaden av returfrakt.
Vid en reklamation ersätter vi varan med en reservdel eller en helt ny beroende på hur pass skadad varan är eller beroende på vad det är som inte fungerar. Detta kommer vi tillsammans överens om efter dialog med dig och leverantören. Ersättande reservdel eller vara skickar vi till dig helt kostnadsfritt. Du kommer få bekräftat av vår kundtjänst hur du ska göra med den trasiga varan.
Önskar du inte få en ny vara/reservdel utan vill häva ditt köp så är det inte längre en reklamation utan blir då ett ångrat köp. Läs villkor för retur ovan.

Garanti

Vi lämnar garanti enligt konsumentköplagen. För mer info gå in på www.konsumentverket.se

Vi lämnar alltid 2 års garanti på alla våra produkter. Garantin gäller om någon vara, trots normal användning, skulle gå sönder. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar reparation av fabrikations- och materialfel. Kvitto skall kunna uppvisas vid garantianspråk. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Garantin täcker inte skador som våra produkter har orsakat eller kostnader som uppkommer vid installation och utbyte.

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Husel.se´s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Husel.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Denna webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att använda vår webbplats samtycker du till alla cookies i enlighet med vår cookiepolicy.